کرج - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه متاسفانه اعتبارات فرهنگی این اداره در حد صفراست، گفت: مجموع اعتبارات امسال البرز ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که از این مقدار تنها ۵۰ میلیون تومان برای اجرای فعالیت های فرهنگی است و مابقی به بخش پشتیبانی اختصاص یافته است.

اعتبارات فرهنگی مان در حدصفر است/برنامه محوری رویکرد سال جدید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ناصر مقدم  صبح امروز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد : با توجه به شعار سال  که توسط مقام معظم  رهبری نامگذاری شده است، اصحاب رسانه به عنوان چشم بینای حوزه فرهنگ و هنر در جهت ترویج مصرف کالای ایرانی و فرهنگ سازی در این راستا تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی با اشاره به رویکردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد البرز گفت: ۱۱ رویکرد در جهت تحقق اهداف فرهنگی ومطابق برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد مشخص و به مجلس ارائه شده است.

مقدم در ادامه افزود: اولین رویکرد برنامه محور بودن فعالیت ها خواهد بود و هرساله به تبع برنامه های وزارت ارشاد برنامه سالانه خود را تدوین  می کنیم البته همه برنامه ها قابلیت اجرایی ندارند و مهمترین آنها بر اساس افق و دید خاص عمل می شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه های عملیاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در راستای تحقق و گسترش گفتگو و تامین حقوق و اعتلای هویت فرهنگی می باشد، افزود: برای ۴ سال آینده این برنامه ها تدوین شده است که برنامه های هر ساله بر اساس این رویکرد خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز ادامه داد:  امیدواریم امسال با بالا رفتن اعتبارات برنامه های پیش بینی شده را عملیاتی کنیم لذا الزاما ارائه برنامه به معنای اجرای همه آنها نخواهد بود مگر آنکه از توانمندیهای غیر دولتی استفاده کنیم.

مقدم با بیان اینکه مهمترین فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اجرای برنامه های فرهنگی، دینی و قرآنی خواهد بود، خاطر نشان کرد: سعی خواهیم کرد برنامه ها بصورت متوازن اجرایی شود.

وی در ادامه گفت: با توجه به اولویت ها، توسعه و قانونی کردن تشکل های غیر دولتی وخصوصی در حوزه فرهنگ و هنر در دستور کار خواهد بود و انجمنها و خانه هایی که در این حوزه فعالیت می کنند را تقویت وحمایت خواهیم کرد.

مقدم در بخش دیگری از سخنانش گفت: رویکرد دیگری که مد نظر قرار داده شده است خلاقیت وابتکار در برنامه های جدیدی است که اجرا نشده است وبا ایده های فرهنگی جدید از آن استقبال خواهیم کرد.

این مسئول فرهنگی با تاکید بر اینکه اداره کل ارشاد تنها حاکمیت ومرجع فرهنگی است لذا باید نظارت بر مراکز فرهنگی را افزایش دهیم گفت:در ارائه برنامه های فرهنگی توجه ویژه به شهرستان های داخل استان از دیگر رویکردهای ما در استان است واینکه اقدامات تنها منحصر به کلانشهر کرج نباشد.

مقدم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی ازجمله برگزاری کنسرت و فعالیت های هنری در این استان گفت: در تلاش هستیم تا باهم افزایی، نظارت و تعامل درصد ایجای فضای مناسب فرهنگی در استان باشیم.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز در خصوص مشکلات خبرنگاران نیز گفت: ایجاد امنیت شغلی و کاری برای خبرنگاران از اولویت‌های این اداره کل  می باشد همچنین نشریاتی که زیر پنج نفر نیرو دارند مدیران نشریات ملزم به بیمه کردن آنها هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.